YERLEŞİMDE SOSYOLOJİK DENGE ÖN PLANDA
6 Şubat depremleri sonrası yeniden yapılaşan Hatay'da yeni rezerv konutlar, nasıl dağıtılacağı tartışmasıyla gündemde. Depremzedeler, eski yaşam alanlarının koşullarını arıyor. Kimin nereye yerleşeceği sorusu hem sosyolojik kaygılar hem de kentsel dönüşüm politikaları ile şekilleniyor.
VEKİLDEN KOMŞULUK VURGUSU
Saadet Partisi Hatay Milletvekili Doç. Dr. Necmettin Çalışkan, teknik planlamanın yanı sıra insanî bağların dikkate alınması gerektiğini vurguladı. “Vatandaşlarımız aynı katta, aynı komşularla yaşamak istiyor. Bu talepler önemlidir,” dedi.
BAKANLIK: KURA İLE ADALET SAĞLANACAK
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, dağıtımın alan bazlı dönüşüm esasına göre yürütüldüğünü duyurdu. Açıklamada, mülkiyet hakkının korunacağı ve ekonomik kayıpların yaşanmayacağı belirtildi.
Yeni konutların dağıtımı kura sistemiyle yapılacak. Bakanlık, komşuluk ilişkilerinin dikkate alınacağını da ifade etti.
MAHALLE BAĞLARI KOPMAYACAK MI?
En çok sorulan soru: "Eski komşular aynı yerde yaşayacak mı?" Hataylılar, komşuluk bağlarının, yeni yerleşim planlarında da korunmasını istiyor. Süreç, sadece bir inşaat faaliyeti değil, aynı zamanda bir toplumsal iyileşme süreci olarak görülüyor.