EĞİTİMDE DEVAMSIZLIK SORUNUNA YENİ HAMLE
Milli Eğitim Bakanlığı, özellikle temel eğitim seviyesinde artan devamsızlık sorununa karşı kapsamlı bir çalışma başlattı. Çocukların okula devamını sağlamak amacıyla "Temel Eğitimde Devamsızlığın Azaltılması Projesi" uygulamaya geçirildi.
SEBEP: EKONOMİK SIKINTI VE AİLE İHMALİ
Devamsızlığın en önemli nedenleri arasında ekonomik yetersizlik, aile ihmali ve eğitime bakıştaki eksiklikler yer alıyor. Bu faktörlerin önüne geçmek için bakanlık, okulla bağı kopan öğrencileri tespit edecek ve yerel bazda özel çözümler geliştirecek.
VERİYE DAYALI TAKİP SİSTEMİ GELİYOR
e-Okul sisteminden elde edilen verilerle il, ilçe ve okul bazlı analizler yapılacak. Her il için özel yol haritaları hazırlanacak. Ayrıca, internet tabanlı izleme modülü ile bu süreç yakından takip edilecek.
ÖNCELİK 17 İLE VERİLDİ
Projenin ilk aşamasında Adana, Ağrı, Bursa, Çankırı, Edirne, Hatay, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kahramanmaraş, Karabük, Kayseri, Konya, Muş, Şanlıurfa, Trabzon ve Yalova olmak üzere 17 ilde çalışmalar başlayacak. Uygulamanın 3 yıl sürmesi planlanıyor.




