Bakan Tekin'den Açlık Grevi Açıklaması
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, açlık grevi yapan özel okul öğretmenleri hakkında değerlendirmelerde bulundu. Bakan Tekin, öğretmenlerin eylem öncesinde bakanlığa resmi başvuruda bulunmaları gerektiğini belirterek, kendilerine ulaşan herhangi bir şikâyet olmadığını söyledi.
Tekin, resmi başvuru yapılmaması halinde bakanlığın hukuki süreç başlatmasının mümkün olmadığını ifade etti. Açıklamaları, özel okul öğretmenlerinin çalışma koşullarına ilişkin tartışmaları yeniden gündeme taşıdı.
"Önce Bakanlığa Başvurulmalıydı"
Bakan Tekin, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
"Keşke açlık grevi yapmadan önce bakanlığa gelip söyleselerdi. Bu işler önce bakanlığa söylenir. Bize gelen herhangi bir şikâyet yok."
Tekin, iddiaların resmi mercilere iletilmesinin hukuki süreç açısından önemli olduğunu vurguladı.
"Şikâyet Yoksa Tedbir Alamayız"
Açıklamasının devamında hukuk devleti ilkesine dikkat çeken Tekin, bakanlığın ancak resmi başvuru ve şikâyetler doğrultusunda işlem yapabileceğini ifade etti.
"Şikâyet yoksa nasıl tedbir alacağız? Hukuk devleti böyle bir şey." diyen Tekin, sürecin mevzuat çerçevesinde yürütüldüğünü belirtti.
Tartışmalar Sürüyor
Bakan Tekin'in açıklamaları, açlık grevi yapan özel okul öğretmenlerinin talepleri ve çalışma koşullarına ilişkin kamuoyundaki tartışmaları yeniden gündeme getirdi.
AHB MEDYA WHATSAPP KANALI İÇİN TIKLAYIN